LOADING

Type to search

Thunder Dynasty – devlog #1

Share

De ontwikkeling van de opvolger van de game Airforce Ultra is begonnen, onder de naam Thunder Dynasty. In deze eerste devlog geef ik een overzicht van de doelen die ik voor ogen heb en geef ik een kijkje in de eerste ontwikkelingen. Bij het maken van Airforce Ultra, was het doel om een werkende game uit te brengen. Veel indie games blijven namelijk steken in de ontwikkelingsfase en ik wilde voorkomen. Natuurlijk moest de game wel leuk zijn om te spelen en geen fouten (bugs) bevatten. Maar bij deze game wil ik meer uitpakken en daarom heb ik de volgende doelen gesteld:

Doelen:

  • Verschillende vliegtuigen
      • Dit houd in een keuze menu voor je de game start waar je een vliegtuig kan kieze
  • Er zijn ook levels waar de piloot te voet gaat
      • Dit is geïnspireerd door oude arcade games zoals Commander
  • Meer wapens
  • Meer levels
  • Uitgebreidere kogel patronen
  • Graphics omzetten naar pixel-art
      • Voorheen vector art wat op een lagere resolutie in de game werd geplaatst
  • Mooiere art met meer animaties
  • Verhaallijn

Het verhaal:
Op dit moment (kan nog veranderen) is het verhaal als volgt:
De planeet word bedreigd door een onbekende dreiging uit de ruimte, waarbij jij eropuit word gestuurd om te verdedigen tegen de vloot van vijandelijke schepen. Bij het kapen van 1 van de schepen ontdek je waardevolle informatie over de bron van de dreiging. Dit zet jou op een missie uit te zoeken wat de motivatie is van de aanvallen.

Tijdens de rijs word je door de kapitein op de hoogte gehouden van je voorgang en de ontdekkingen, ook is het onderzoeken een goede motivatie speciale items en easter eggs te verstoppen in verschillende levels in de game.

Optie menu:
feedback op de eerste game was dat er opties ontbraken die vooral bij nieuwere arcade games gebruikt worden, een voorbeeld is dat er een aparte volume instelling was voor wanneer niemand aan het spelen is, ook wel idle/demo volume genoemd. Ook moest het duidelijker zijn wanneer de arcade “free to play” is en wat voor soort game het is. Het overbrengen van de gameplay is makkelijk te visualiseren door middel van demo-play, na het weergeven van het logo voor een bepaalde tijd schakelt de game over tot demo-play waar de computer een level speelt. Indien 1 van de knoppen aangeraakt word schiet hij meteen terug naar het hoofdscherm.

Multiplayer:
In de basis ben ik niet van plan multiplayer te ondersteunen in deze game, ik verwacht dat het balanceren van de gameplay meer tijd gaat kosten dan ik wil stoppen in deze game. Als ik toch besluit deze uitdaging aan te gaan zal ik dat pas doen wanneer de basis game af is.

De vorige game Airforce Ultra is te spelen hier: https://www.deschuurr.nl/airforce-ultra/ 

 

Tags::
Previous Article

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *